Assalamualaikum.

SUMBER DARI BILIK SEBELAH

Mungkin kenyataan ini telah diposkan dalam grup ini. Kepada yang sudi membacanya, teruskan. Kepada yang tidak sudi sila abaikan. Terima kasih.

SALAM 1 MELAYU

ELOK SANGAT KALAU DIVIRALKAN ARTIKEL INI.

Analisa dari sudut yang berbeza

Cina marah Najib
buat kedai 1 Malaysia seluruh negara sebab ganggu peruncitan yang dimonopoli oleh cina
Cina paling marah
bila najib buat gst sbb tak boleh tipu2 lagi
Memang semua pringkat rasa penangan gst tapi yang paling terkesan adalah tauke2 besar, pemborong dan pengedar yg ramainya bangsa cina
Walau boleh claim GST dengan kerajaan tp semua kena declare.
Tak boleh tipu pendapatan lagi.
Kalau tak ramai Cina2 yg kaya mengaku miskin dan mohon semua bantuan disediakan kerajaan.

Najib juga perbaiki gred penjawat awam .
Gaji minimum penjawat awam sekarang seribu ke atas.
Elaun sara hidup pun dapat.
Siapa yg ramai jadi penjawat awam?
Dah tentu la Melayu
Sebab tu DAP kata kalau menang nak kurangkan bilangan penjawat2 awam.

Lepas tu Najib naikkan gaji guru .
Siapa guru? Majoriti melayu .
Walau guru dikatakan ramai pro pembangkang tp kebajikan guru tetap terbela.
Senang nak buat pinjaman, beli rumah dan kereta.
Kalau dulu guru pakai motor buruk sekarang kereta rumah mahal bergaya.
Pakaian ke sekolah macam dato2, mak2 datin atau artis.

Kalau askar tak payah cakap lah .
Dulu prebet berapa ratus jer gaji.
Sekarang prebet je dah ribu riban.
Siapa yang sudi jadi mat perang pertahankan negara?
Ramai Melayu juga.
Bila pencen dapat imbuhan bukan sikit2 duit.
Walau dh pencen tiap2 bulan duit masuk.

Orang2 masjid
pulak termasuk penggali kubur ldapat buat haji free bila ada peluang.
Pergi kursus imam pun di hotel2 hebat.
Siapa orang2 masjid ni?
Melayulah kann??

Rumah mesra rakyat
Melayu juga banyak dapat.
Cina2 yg kaya terpaksa putih mata.
Sebab melayu yang ada tanah walau x kaya raya terutama di kampung2 dan felda2.
Dapat bantuan baiki rumah.
Dapat bantuan rumah PPRT.

Sekolah pondok
yang dipandang sepi kini terbela dgn bantuan dari kerajaan melaui yayasan sekolah pondok.
Anak2 siapa belajar sekolah pondok sekolah tahfiiz ni?
Anak2 melayu juga .

BRIM (orang cakap gula2 pilihanraya)
penerima pun banyak orang melayu.
Orang cina banyak yang kaya beb.
Dulu boleh tipu pendapatan mengaku miskin tp sejak ada GST dah tak boleh tipu pendapatan.

Pencen pesara naik
Siapa pesara ni?? Banyak melayu lah kan?
Dulu2 orang tak mahu kerja gomen sebab gaji kecik
Nak kerja swasta gaji besar.
Tapi disebabkan swasta banyak cina Melayu susah nak naik.
Cina yg pegang ekonomi, dorang bantu orang2 dia jer..
Kalau melayu ni gaji ciput jer.
Kalau orang2 dia..cakap Inggeris berterabur ke
Cakap melayu ke laut ke.. tapi gaji tetap besar.
Lagi kurang ajar
bila letak iklan kerja diutamakan bahasa Cina atau diwajibkan fasih cakap Cina.

Ingat cina suka ke pembaharuan
yang Najib buat secara terang2 menyebelahi melayu?
Itu pun macam2 orang2 Melayu tuduh Najib.
Sedangkan Najib tu dah buat macam2 untuk bantu Melayu.

Tun dulu pun tolong Melayu.. tolong Islam tapi senyap2. Tauke2 Cina kroni Tun
tu kalau tau Tun bagi Arwah Nik Aziz beratus ribu atau juta untuk Kelantan dah lama Cina2 tu bergolek atas jalan cakap Tun rasuah Tun tak jujur.
Tapi masa tu tak ada facebook, tak ada tweeter dan sebagainya.
Orang tak banyak tau maka senang lah kerja2 membantu melayu.
Cina pun tak banyak bunyi.
Tapi Najib ni terpaksalah tempuh zaman teknologi dunia tanpa sempadan.
Informasi dan maklumat di hujung jari.

Tapi yg peliknya ramai melayu masih nak tunjuk lagak ikut telunjuk bangsa lain
Dah senang kot atau dah kaya raya dan dh malu nak mengaku bangsa Melayu.
Maklumlah dh urban konon.
Sebab tu bila didedahkan perangai dan agenda DAP yg nak hapus hak2 Melayu
Melayu2 ini jugalah yg maki hamun bela DAP dan kata kita rasis.
Yg kelakarnya bila DAP perlekeh Islam dan Melayu dorang tak berani berkutik pulak

Jadi fikir2lah sendiri siapa kita?
Melayu yg mudah lupa atau..
Lupa diri tu Melayu?
Ingatlah bangsa Melayu. Dah byk kerajaan Melayu Lama dah LENYAP
Tunggu giliran kita pulak kalau asyik dok FITNAH dan buka pekung didada.

MELAYU JGN MUDAH LUPA.

FIKIR FIKIR KAN LAH…

BERSATULAH

KITA HANYA TINGGAL KUASA JE

KALAU KUASA MELAYU DAH TAK DA

MELAYU HANYA TINGGAL NAMA..

Balun.

Jemput artis Korea, Awie balun Syed Saddiq Menteri Lollipop

“Ramai yang mengadu kewangan problem. Kerajaan pun cakap ekonomi problem tapi Menteri Lolypop ni nak buang duit bagi kat artis luar. Kan cibai namanya tu!!..”

Sepenuhnya: https://www.abuleman.com/2019/04/jemput-artis-korea-awie-balun-syed.html

Subscribe via Telegram | https://t.me/AbuLemanAS